1. Dobierzcie się w grupy czteroosobowe. Wybierzcie spośród siebie:
- Lidera - który będzie kierować pracą grupy.
- Twórcę - który stworzy prezentację multimedialną.
- Prezentera - który na forum klasy przedstawi Waszą pracę.
- Matematyków - którzy wykonają odpowiednie obliczenia.
- Przyrodników - którzy zajmą się aspektem przyrodniczym problemu.
- Artystów - którzy zaprojektują mozaiki.
Jedna osoba może, a nawet powinna pełnić kilka funkcji w zespole.
Wszyscy powinni ze sobą współpracować. Lider ma za zadanie koordynować pracę zespołu.
2. Razem wszyscy przypomnijcie sobie, co to są wielokąty foremne i jakie mają własności.
3. Grupa przyrodników wyszuka różne przykłady wielokątów foremnych w przyrodzie oraz ciekawe informacje dotyczące pszczół.
4. Grupa artystów zaprojektuje mozaikę złożoną z:
· wielokątów foremnych jednego rodzaju,
· kilku różnych wielokątów foremnych,
· powtarzających się takich samych motywów, które nie są wielokątami.
Mozaiki mogą być wykonane różnymi technikami – na papierze kredkami, mazakami, wycinankami lub z wykorzystaniem programów komputerowych.
5. Grupa matematyków rozwiąże następujący problem:
Załóżmy, że na budowę jednej komórki pszczoły mogą przeznaczyć tyle wosku, aby miała ona obwód 18 mm. Oblicz, jaką powierzchnię będzie miała komórka w kształcie:
a. trójkąta równobocznego
b. kwadratu
c. sześciokąta foremnego
d. koła
Przyjmij:
· Sformułujcie odpowiedź na pytanie: „Dlaczego pszczoły budują komórki w kształcie sześciokąta foremnego."
· Zadecydujcie, co umieścić w prezentacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz